reklama

Bejby z kauzy vraždy Tupého: Usvedčím bossa Piťa aj parťákov

Richard Hrotko zavný Bejby patril k piťovcom. V base si odpykáva trest za to, že sa vyhrážal priateľke. Nedávno ho obvinili zo založenia zločineckej skupiny. Začal vypovedať proti bývalému šéfovi a aj niekdajším kumpánom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V polovici júla pri akcii s názvom Gondola policajti zadržali 23 ľudí a obvinili ich 27. Medzi obvinenými je aj boss Juraj Ondrejčák alias Piťo, ktorý si odpykáva 16 ročný trest vo väznici v Ilave. 

V prípade ide o sedem skutkov a obvinenia zo založenia zločineckej skupiny, krivú výpoveď, nedovolené ozbrojovanie, obchodovanie s drogami i vraždu. Skutky sa mali stať v období rokov 1999 až 2015.

Na zozname obvinených je aj Ricahard Hrotko alias Bejby známy z kauzy vraždy Daniela Tupého. Vyšetrovateľ mu pripisuje členstvo v zločineckej skupine. „Začiatkom septembra sa rozhodol spolupracovať s políciou a vypovedá proti Ondrejčákovi a aj ďalším, ktorí pôsobili v skupine piťovci,“ uviedol môj zdroj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Som ochotný vypovedať a spolupracovať. Som vám plne k dispozícii,“ povedal Hrotko pri výsluchu vyšetrovateľovi.

Richard Hrotko alias Bejby
Richard Hrotko alias Bejby (zdroj: archív pir)

Hrotko sa s Ondrejčákom zoznámil cez bojové športy. Podľa informácií, ktoré som získala, vo výpovedi vyhlásil, že v skupine piťovcov pôsobí od roku 1999 – 2000. “Robil som biletára v podniku Casey, tam som sa dal do reči s Jurajom, spýtal sa mal, či by som nemal záujem v jeho skupine robiť vo výjazde, nemal som s tým najmenší problém. Povedal som mu, že súhlasím,“ skonštatoval.

Výjazd podľa jeho slov riešili konflikty personálu podnikov so zákazníkmi, väčšinou alkoholové exesy,"riešilo sa to aj silou aj bitkou“.

Kto je Bejby?

Hrotko čelil obvineniu z vraždy študenta Daniela Tupého z novembra 2005, ktorá sa stala na Tyršovom nábreží v Bratislave. V júni 2009 súd Hrotka a ďalších spod obžaloby oslobodil. V apríli 2015 ho obvinili z nebezpečného vyhrážania a nedovoleného ozbrojovania. Vyhrážal sa svojej priateľke. V tomto prípade ho odsúdili a trest si odpykáva vo väznici v Hrnčiarovcich nad Parnou.

„Ondrejčák bol šéf skupiny piťovci a rešpektoval som jeho rozhodnutia, čo sa týka nejakej trestnej činnosti s ním, nemám vedomosť, že by som bol pri nejakej, alebo by som sa nejakej zúčastnil. Ako člen výjazdu som ho bral ako najvyššie postavenú osobu a plnil som jeho príkazy,“ podotkol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hrotko dostával výplatu 15 tisíc korún, keď bola slovenská mena a potom prepočítané na eurá, po celý čas. Túto prácu prerušil, keď bol vo väzbe pre obvinenie z vraždy Daniela Tupého, od februára 2008 do júna 2009 a potom v práci pokračoval až kým ho v apríli 2015 opäť nezadržali.

„Keď ma prepustili z väzby v roku 2009 dostal som 50 tisíc eur od Ondrejčáka. Dal mi to za nejakú loajalitu, aj keď ja som v tom loajalitu nevidel, lebo som nič nespravil. Kúpil som za to byt. Chalanom podával peniaze na Géčka a tak, on rozdával. On bol taký dobrosrdečný v tomto,“ vypovedal.

Vyšetrovateľovi opísal kto robil komu ochrankára, kto bol s kým vo výjazde na smene. Vymenoval kto kde pôsobil ako biletár aj z ktorých podnikov vyberali výpalné. Akým spôsobom sa vybavovali platby za ochranu, už povedať nevedel. Tvrdil tiež, že keď policajti niekoho zo skupiny zadržali „poslal sa mu advokát a právnikov platil Ďuro.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo výsluchu porozprával aj o udalosti, keď mal konflikt s Tomášom S. v jednom podniku v Petržalke. „Ja som ho pichol nožom, Tomáš ma vtedy aj označil za útočníka. Schovával som sa v jednom byte, tam som čakal kým sa to vybaví, že ma Tomáš nespozná na rekognícii, na polícii,“ tvrdil.

 V byte bol dva mesiace a nikde nevychádzal. Potom mu mali prísť povedať, že je všetko dohodnuté a vybavené „ z hora“ a má sa ísť prihlásiť na políciu. „Tak som išiel a Tomáš ma nespoznal. Tomáš za to dostal u nás miesto v skupine, vo výjazde so mnou na smene až do môjho zadržania,“ dodal.

Juraj Ondrejčák alias Piťo
Juraj Ondrejčák alias Piťo (zdroj: archív pir)

Juraj Ondrejčák alias Piťo

Vo väznici v Ilave si odpykáva 16 ročný trest. Odsúdený je za to, že založil zločineckú skupinu. Koordinoval a usmerňoval podriadených, ktorí plnili jeho úlohy. Mesačne mu odovzdávali časť peňazí, ktoré získali páchaním trestnej činnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poveril kumpánov, aby nechali vybuchnúť dom a zapáliť autá Róberta Trajkova alias Netvora zo skupiny sýkorovcov a podpálili autá ľuďom spolupracujúcim s Netvorom a Igorom Skalickým od sýkorovcov. Všetko mali vykonať naraz a pod značkou „piťovci".

Ondrejčák žiada v tomto prípade obnovu konania, Špecializovaný trestný súd ju však v auguste zamietol. Podal sťažnosť, rozhodovať tak bude Najvyšší súd.

Júlia Piraňa Mikolášiková

Júlia Piraňa Mikolášiková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  446
  •  | 
  • Páči sa:  1 643x

Témy spojené s políciou, prokuratúrou, súdmi a organizovaným zločinom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu