reklama

Boss Piťo o vražde Vlka: Idem si ľahnúť, zakopte ho a potom ma zobuďte

Boss Juraj Ondrejčák alias Piťo tvrdí, že sa na kumpánov, ktorí ho usvedčujú nehnevá. Stále ich považuje za kamarátov, s ktorými prežil neľahké obdobie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Piťove obvinenia z vrážd

  • vražda Fadila Pasjača z roku 2000
  • vražda Ľuboslava Velka z roku 2000
  • vražda Jána Takáča z roku 2003
  • pokus o vraždu muža, ktorého polícia považuje za člena skupiny takáčovcov z roku 2004

V lete 2016 udrela polícia pri akcii Gondola na gang piťovcov. Obvinili viacerých, už aj odsúdených v iných kauzách, aj takých, ktorí boli dovtedy na slobode bez obvinenia.

Jeden z nich začal rozprávať ako prvý o vraždách. Vyšetrovateľ mu dočasne obvinenia odložil, z dôvodu, že spolupracuje a pomáha objasniť ďalšie trestné činy.

Ku kajúcnikom sa pridal aj Ľuboš Zelman alias Zrzek. Mlčanie napokon prelomil aj boss Juraj Ondrejčák alias Piťo, ktorý si odpykáva 16 ročný trest za iné trestné činy. Až donedávna sa označeniu mafián bránil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Získala som podrobnosti z výpovedí Ondrejčáka aj Zelmana. Zo slov, ktorými opisujú vraždy mrazí.

Mafiánsky boss Piťo
Mafiánsky boss Piťo (zdroj: Michal Burza)

„V podstate som celý čas vedel, že to raz príde a povie to na mňa, tak by som to povedal, nebol som prekvapený, že on začal,“ povedal Ondrejčák vyšetrovateľovi na adresu prvého spomínaného kajúcnika.

„Ani na Luboša nie som nahnevaný, ani na nikoho. To sú moji kamaráti, s ktorými som prežil určité obdobie, ktoré nebolo ľahké,“ doplnil.

Luboš Zelman alias Zrzek

Zelman sa najskôr priznal k streľbe v Irish pube v Bratislave. V júli 1999 v bratislavskom podniku Irish Pube pri streľbe zomrel podnikateľ Ján Štec a guľka trafila aj náhodného hosťa Tomáša Arnolda. V krátkom čase obvinili Mikuláša Polónyho zo skupiny piťovcov. Súd ho však oslobodil a v prípade ostal na dlhé roky páchateľ neznámy. Polóny nedávno spáchal samovraždu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Piťo mal s bratmi Mariánom a Jánom Štecovcami spory. Odmietli sa podriadiť plateniu výpalného za ochranu ich reštaurácie. Podľa informácií z policajného prostredia streľba v Irish pube s tým však nesúvisí, Zelman neprišiel do podniku s cieľom vraždiť. Vystrelil až po predchádzajúcej roztržke. 

Zdroj blízky polícii uviedol, že Zelman sa zastavil v podniku za kamarátom, ktorý tam robil biletára a dal si pivo. Po chvíli prišli obaja bratia Štecovci. Jeden z nich Zelmana napadol a strhla sa bitka, Zelman na neho vystrelil, chcel vystreliť aj na druhého, ale zasiahol náhodného hosťa.

Zbraň mu dal v ten deň kamarát, nestihol si ju odniesť domov, tak sa s ňou vybral do mesta na pivo. Ondrejčák v tomto prípade obvinený nie je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„To bolo dané, že Ľuboš Zelman bol na takého roboty. On si o tom rozhodol sám v Irish pube, on si vybral svoju kariéru. Ja som ho mal na takéto roboty. Samozrejme, že všetko robil s mojim vedomím. Nechcem sa z ničoho vyviňovať,“ vyhlásil Ondrejčák.

Vyšetrovateľ obvinil Piťa z vraždy konkurenta Jána Takáča. Spolu s ním aj Mateja Šalagu prezývaného Gaťa a Mareka Orlíka. Ondrejčák ich mal poveriť zisťovaním informácií o Takáčovi a mal tiež medzi nich rozdeliť úlohy. Šalaga bol šofér, Orlík vodič sprievodného vozidla, ktoré by v prípade potreby bolo použité na odlákanie polície. Strelcom bol Zelman. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takáča zastrelil od chrbta desiatimi ranami, keď si v júli 2003 sadal do mercedesu na parkovisku pred panelákom na bratislavských Kramároch.

Práca pre Boržu

Vraždu Albánca Fadila Pasjača si u Ondrejčáka objednal mafián z Košíc Dušan Borženský zvaný Borža, ktorý zase dostal objednávku od istého podnikateľa. Tvrdí to polícia.

„My sme tam boli ako výkonná zložka, robili sme pre Borženského. On bol vtedy môj šéf,“ vysvetľoval Ondrejčák.

Piťo mal poveriť vykonaním činu Zelmana, ktorý prostredníctvom Ľuboslava Velka alias Vlka, získaval informácie o obeti. Zelman na Pasjača vystrelil osem rán.

Škrtil vlastnými rukami

Juraj Ondrejčák
Juraj Ondrejčák (zdroj: archív pir)

Ďalší prípad vraždy sa týka likvidácie Velka. Vyšetrovateľ v tomto prípade vzniesol obvinenie aj Šalagovi a Zelmanovi. Na vražde sa mal osobne podieľať aj ďalší, v úvode článku spomínaný muž.

„Velka som poznal pod prezývkou Vlk. Ondrejčák mi povedal, že má Velka a že sa ho zbavíme. Dôvod prečo sa chcel Ondrejčák Velka zbaviť bol ten, že Velk sa mal podieľať na vražde Fadila Pasjaču. Videl ako som ho zastrelil, videl celý priebeh vraždy, on mi dal vtedy znamenie cez telefón, že Pasjač vychádza z vchodu a mohol ma usvedčiť ako priamy svedok, ktorý vtedy spolupracoval s políciou,“ opísal vyšetrovateľovi Zelman.

Velka dopravili do Bratislavy z Košíc a bol v jednom byte v Lamači a odtiaľ ho odviezli na chatu na Záhorí. Tam išiel Ondejčák, Šalaga, Zelman a už spomínaný ďalší muž.

Ondrejčák vyložil na stôl slaninu a nôž, Zelman si z nej odkrojil. Vyšetrovateľovi uviedol, že Ondrejčák zobral poleno a buchol Velka po hlave.

„Keď som Velka omráčil, pristúpil som zozadu, uchopil som ho pravou rukou okolo krku a po chvíľke dusenia som mu trhol hlavou, čo mu pravdepodobne zlomilo väz,“ opísal vo výpovedi Ondrejčák. Následne prikázal, aby mu dali sáčok na hlavu, lebo krvácal. "Na môj pokyn ho oni traja išli zakopať," priznal.

Zelman spomenul, že keď Ondrejčák škrtil Velka, všetci traja ho držali. „Potom povedal, že si ide ľahnúť, my ho máme zakopať a potom ho zobudiť,“ spomenul Zelman.

Vyzliekli ho a hodili do jamy. Zelman mu rýľom rozbil chrup a zasypali ho zeminou. Jeho oblečenie sme spálili. „Tvár mu rozsekal kvôli zničeniu chrupu, aby sa nedal identifikovať a pobodal ho, aby sa nenafúkol,“ vysvetľoval Zelman.

Podľa Zelmana nemali dopredu dohodnuté, že kto bude čo robiť. „Mne až po zabití Velka, Ondrejčák povedal, že to chcel spraviť nožom, ale keď som si ten nôž zobral na tú slaninu, tak sa rozhodol ako sa rozhodol. Ďuro povedal, že to chcel doslova vyskúšať, aké to je niekoho zabiť nožom,“ uviedol Zelman.

Chcel ho ochrániť

Ľuboš Zelman
Ľuboš Zelman (zdroj: archív pir)

„Išlo o zradu. Pán Borža bol už vtedy zavretý a nedokázal mať vplyv na svojich ľudí a dozvedeli sme sa, že ukazujú na Ľuboša Zelmana za vraždu Pasjaču. Nešlo iba o ochranu Ľuboša ako takého, ale aj o ochranu pred protistranou, mohli sa pomstiť oveľa horšie, ako tak, že by Ľuboša zavreli,“ vysvetľoval Piťo vyšetrovateľovi motív.

Na chate prespali, ráno si pobalili veci. „Všetkým som povedal, že na to, čo sme spravili nemôžeme byť hrdí, že to bolo zlé, že sa o tom už nikdy s nikým nechcem rozprávať. Odvtedy som sa o tom už nikdy nebavil,“ spomenul Ondrejčák.

Piťo neskôr prikázal chatu podpáliť. "Asi ma to prenasledovalo. Ľutujem všetky veci čo som spravil, ale túto vraždu Velka ľutujem najviac,“ vyhlásil mafiánsky boss pred vyšetrovateľom.

Júlia Piraňa Mikolášiková

Júlia Piraňa Mikolášiková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  446
  •  | 
  • Páči sa:  1 644x

Témy spojené s políciou, prokuratúrou, súdmi a organizovaným zločinom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu