reklama

Ako NAKA zistila, že som volala hovnocuc a odkiaľ viem o preukaze SIS

Telefonovala som inštalatérovi a do obchodu s čerpadlami. Keď už tiekla voda, upchal sa odpad. Volala som do firmy na odvoz fekálií. Bola by som však hlúpa, ak by som si som so svojimi zdrojmi komunikovala normálne cez mobil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

V polovici novembra 2016 za mnou prišli dvaja operatívci z inšpekcie ministerstva vnútra. Už som ich poznala z minulosti. Povedali mi, že riešia únik z protizločineckej jednotky NAKA. Ich šéfovia dostali podnet, im vec pridelili, aby ju preverili, tak mi zavolali a dohodili si so mnou stretnutie. Boli milí a slušní. Robili si iba svoju prácu. Vytiahli články o sátorovcovh prvý, druhý a potom aj sýkorovcoch. Zaujímalo ich, kto mi dal informácie.

Tak som tým milým chlapíkom napríklad vysvetlila, že informáciu o tom, že Juraj Billik alias Čapatý mal uškrtiť Bugyho vlastnými rukami, mám z verejného hlavného pojednávania na Špecializovanom trestnom súde vo veci Lališ a spol a iných pojednávaní so sýkorovcami. Odzneli tam aj napriek tomu, že vražda Tibora Bugára prezývaného Bugyho sa na súde ešte neprejednávania. Poradila som im, nech si na súde vyžiadajú zápisnicu z pojednávaní a tiež nech si od Zboru justičnej a väzenskej stráže vyžiadajú výpis z knihy na vrátnici súdu. Každého kto sa zúčastnil spomínaných pojednávaní, totiž pri vstupe do budovy zapísali. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Povedala som im aj to tom, odkiaľ mám informácie o preukaze Slovenskej informačnej služby, ktorý našli u obvinenej v kauze sátorovci. Zistila som to z uznesenia súdu o väzbe, ktoré je zverejnené na webovej stránke súdu. A aj keby tam nebolo, môžem si ho vyžiadať v zmysle infozákona.

Na záver som dodala, že nech mi doručia predvolanie od vyšetrovateľa a ten nech mi objasní, aký trestný čin vlastne preverujú, nech ma poučí podľa trestného poriadku a potom sa rozhodnem či mu poviem ešte nie čo iné ako im. Milí, slušní chlapíci z inšpekcie odišli, viac sa neozvali a ani žiadny vyšetrovateľ z inšpekcie ma už v tejto veci nevolal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Majú ťa v zuboch,“ znel odkaz

V polovici januára 2017 ma kontaktoval môj zdroj. Upozornil na to, že NAKA, konkrétne protizločinecká jednotka expozitúra Bratislava hľadá možnosti ako získať dôvod na vydanie príkazu podľa § 115 alebo § 116 Trestného poriadku. V ľudskej reči ide o príkaz na odpočúvanie, takzvané ITP a príkaz, aby operátor poskytol výpisy hovor a SMS.

Tento zdroj mi povedal, že chcú zistiť s kým komunikujem, lebo „ma majú v zuboch“, že by ma aj chceli obviniť a hľadajú nejaký skutok. Vadili im totiž moje články o tom, že Kaliňák a Počiatek mali platiť výpalné takáčovcom a ďalšie texty o tejto zločineckej skupine.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Informáciu o výpalnom som mala z uznesenia súdu, ktorý rozhodoval o väzbe jedného z obvinených. Keďže pracujem systematicky, tak som si ho ako úplne všetky uznesenia z tejto kauzy, buď stiahla z webu súdu, alebo vyžiadala podľa infozákona.

Policajt sa bojí o život

Vo februári 2017 ma obvinili. Poškodený je policajt. Pracuje práve na protizločineckej jednotky. Ešte začiatkom roka 2015 mi vtedajší riaditeľ tohto útvaru, Martin Smiško dal na neho kontakt s tým, že má „riešiť problém“, ktorý som mala minimálne od jesene 2014 s ľuďmi podozrivými z toho, že sú činní pre zločineckú skupinu sýkorovci.

Prvýkrát sme sa s policajtom stretli vo februári 2015. Spísal som mnou za prítomnosti jeho kolegu dva úradné záznamy. Jeden sa týkal opisu „problému“, ktorý som mala. Spisoval ho na viackrát dlhšie obdobie, podľa toho čo si pamätám, to bolo asi na tri až štyrikrát a trvalo to mesiac, vždy keď sa so mnou stretli, ich zrazu nadriadení odvolali niekam inam. Druhý úradný záznam sa týkal toho, či žiadam tlačítko help, alebo ochranu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrem tohto policajta, „môj problém“ na pokyn Smiška riešilo až ďalších 16 policajtov a to aj napriek tomu, že som Smiškovi aj dotyčnému policajtovi viackrát hovorila o opakovaných únikoch v mojej veci smerom k podozrivým. Existuje o tom aj písomný záznam.

Tento teraz poškodený policajt kontakt som mnou oficiálne nikdy neukončil, ani mi neoznámil, že už so mnou nebude komunikovať a nevysvetlil z akého dôvodu. Rovnako tak neurobil ani nikto z jeho nadriadených.

Vyhlásil však bojí sa o život a zdravie, na základe údajným SMS, ktoré som mu mala údajne posielať. Z prečinu nebezpečného prenasledovania ma však obvinili výlučne na základe jeho tvrdení a hárkov papiera s údajnou SMS komunikáciou, ktorú priložil k trestnému oznámeniu. Pri vyšetrovaní dochádza k opakovanému porušovaniu zákona a práv na obhajobu. To by však bolo na samostatný článok.

Doteraz však žiadnym dôkazom nebolo preukázané, že by sa poškodenému policajtovi zhoršila kvalita života ani, že by prenasledovanie bolo uskutočnené proti jeho vôli. Ešte aj teraz na Silvestra mi z jeho telefóne čísla prišla správa so želaním všetkého dobrého v mene celej jeho rodiny. Riaditeľ NAKA Peter Hraško uviedol, že dotyčný policajt dokáže pracovať pod tlakom v strese a psychotestami prešiel s výsledkom „spôsobilý“.

Zjavná pisárska chyba

Najskôr ešte v auguste 2016 začali vyšetrovanie „iba“ vo veci. V uznesení je napísané, že, že prvá SMS mala byť poškodenému doručená 9. januára 2015. No v tom čase sme sa s poškodeným policajtom ani nepoznali, ako som muž uviedla, prvýkrát sme sa stretli vo februári 2015. Podľa tohto uznesenia posledná SMS bola doručená 29.1. 2017.

Keďže sa celé konanie týka údajného doručovania údajných SMS policajtka Veronika Kosová z Obvodného oddelenia Bratislava Nové Mesto - Východ, ktorá v tom čase viedla vyšetrovanie, žiadala prokurátora, aby podal návrh na súd na zistenie údajov o telekomunikačnej prevádzke (výpisy hovorov a SMS). V tejto žiadosti uviedla to čo v uznesení, prvá SMS mala byť poškodenému doručená 9. januára 2015. Prokurátor z Okresnej prokuratúry Bratislava 3 Matej Izakovič to skopíroval do návrhu a sudca z Okresného súdu Bratislava 1 Stanislav Dutko to skopíroval do príkazu. Vydal ho na obdobie od 18. decembra 2015 až doposiaľ. Operátor poskytol údaje za obdobie od 24. apríla. 2016 do 4. novembra 2016, lebo staršie už nemal.

Namietala som nezákonnosť vydaného príkazu, okrem iného aj preto, že je v ňom zahrnuté aj obdobie, v ktorom som sa s poškodeným ani nepoznala. Prokurátor Izakovič, to nazval „ zjavnou pisárskou chybou“.

Ak by aj išlo o zjavnú pisársku chybu policajtky, znemená to, že prokurátor a následne aj sudca zjavne nečítali spis, ale len urobili Ctrl C a Crtl V. Sám poškodený policajt totiž v trestnom oznámení aj vo výsluchu uvádza, že sme sa spoznali vo februári 2015 a prvú SMS, z ktorej začal mať obavy o život a zdravie dostal 9. januára 2016 a poslednú dostal 29. januára 2017, respektíve 5. februára 2017.

Výpisy doposiaľ

Už v čase keď som bola obvinená, 31.marca 2017 sudkyňa Iveta Halvoňová z Okresného súd Bratislava 3 vydala na základe ďalšieho druhého návrhu prokurátora Izakoviča v poradí druhý príkaz na zaistenie a oznámenie údajov o telekomunikačnej prevádzke (výpisy hovorov a SMS). Tentokrát za obdobie od 4. novembra 2016 až doposiaľ. Operátor poskytol údaje od 7. novembra 2016 do 9. mája 2017.

Ako som už spomenula, z výsluchu poškodeného policajta však vyplýva, že vymedzil obdobie kedy malo dochádzať k zasielaniu údajných SMS od 9. januára 2016 do 29.januára 2017, respektíve 5. februára 2017.

Policajtka Kosová žiadala výpisy nad rámec obdobia uvedeného v skutkovej vete obvinenia a aj na rámec tvrdenia poškodeného a prokurátor Izakovič jej to odklepol. Naviac v návrhu uviedol iný trestný čin ako ten, pre ktorý som obvinená, uviedol „nebezpečné vyhrážanie“ a odvolával sa v ňom na výpovede poškodeného, ktoré boli urobené pred vznesením obvinenia. Tie sa však podľa zákona nemôžu brať do úvahy. Možno prihliadať iba na výpovede učinené po vznesení obvinia.

Sudkyňa Halvoňová „opravila“ trestný čin a napísala správne nebezpečné prenasledovanie, inak urobila Crtl C a Crtl V. Návrh prokurátora skopírovala a príkaz vydala, tiež podľa všetkého nečítala spis.

S akými novinármi a advokátmi sa stretávam

Práve v tom čase, v marci 2017 operatívci protizločineckej jednotky expozitútra Bratislava kontaktovali mojich známych. Zaujímalo ich to, s akými novinármi a advokátmi sa stýkam a kto by mi mohol dať tip na článok, že Juraja Ondejčáka alias Piťa obvinili z vraždy Jána Takáča

Neviem prečo podozrievali práve iných novinárov, veď tí by predsa informáciu využili sami pre seba. Nie je ani jasné, prečo pozornosť upriamili na advokátov. Uznesenie o vznesení obvinenia sa v zmysle trestného poriadku doručuje aj obvineným, poškodeným a má k nemu prístup aj prokurátor.

Takže trošičku divná logika, pýtať sa výlučne na moje kontakty s advokátmi. Naviac, ak má advokát súhlas klienta, môže s uznesením a aj celým spisom robiť to, čo uzná za vhodné, teda aj informácie zverejniť.Tiež ešte stále platí tlačový zákon a ustanovenie o ochrane zdroja.

Dôležité dátumy

  • Uznesenie o začatí vo veci: Prvá SMS bola doručená 9.1.2015

  • Prvý príkaz sudcu na výpisy vydaný podľa návrhu prokurátora a žiadosti policajtky (pred vznesením obvinenia): od 18.12.2015 až doposiaľ.

  • Operátor poskytol údaje (pred vznesením obvinenia): od 24.4.2016 do 4.11. 2016, lebo staršie už nemal.

  • Uznesenie o vznesení obvinenia: Prvá SMS bola doručená 9.1.2015 posledná 29.1.2017.

  • Opravené uznesenie o vznesení obvinenia pre pisársku chybu v dátume: Prvá SMS bola doručená: 9.1.2016 posledná 29.1.2017.

  • Tvrdenie poškodeného policajta: Prvá SMS bola doručená 9.1.2016 posledná 29.1.2017, respektíve 5.2.2017.

  • Druhý príkaz sudkyne na výpisy vydaný podľa návrhu prokurátora a žiadosti policajtky: od 4.11.2016 až doposiaľ.

  • Operátor poskytol údaje: od 7.11.2016 do 9.5.2017, lebo staršie už nemal.

Telekomunikačné tajomstvo

Spis obsahuje dve CD s údajmi o výpisoch. Sú tam aj informácie, ktoré sa nesúvisia s trestným konaním a netýkajú sa ho. Ide o ďalšie záznamy o telekomunikačnej prevádzke medzi mnou a inými osobami.

Aj keď ide o telekomunikačné tajomstvo CD sa povaľujú voľne v spise. Má k ním prístup každý, kto s ním príde do kontaktu. Vec vyšetruje už tretí policajt v poradí a dozoruje v poradí už druhý prokurátor.

Do spisu má prístup aj poškodený a podľa trestného poriadku si z neho môže robiť kópie. Len pripomínam, že poškodený je policajt, ktorý je služobne zaradený na protizločineckej jednotke NAKA. Doteraz vraj oficiálne do spisu nenahliadol, aspoň v spise o tom nie je záznam.

Policajtka Marcela Bačkorá, ktorá v súčasnosti vedie vyšetrovanie (pod dozorom prokurátora Petra Hatalu), mi však už dvakrát pri nahliadnutí do spisu odmieta, do záznamu zapísať aké listiny som si presne okopírovala. (Aj som sa sťažovala, ale to sem teraz nepatrí.)

Nedá sa teda vôbec vylúčiť, že tak postupovala aj v prípade poškodeného, poškodený mohol nahliadnuť do spisu, urobiť si z neho kópie a policajtka Bačkorová o tom neurobila záznam. A dôkaz, že kedy a čo si zo spisu skopíroval neexistuje.

Čo zistili?

Policajti získali moje výpisy až do mája 2017. Teda aj za obdobie, kedy podľa slov poškodeného už žiadnu SMS odo mňa nedostal.

V apríli 2017 som volala inštalatéra, netiekla voda, telefonovala som niekoľkým v širokom okolí, následne som tiež musela volať do obchodu s čerpadlami, keďže inštalatér diagnostikoval chybu v čerpadle. Tiež som telefonovala do niekoľkých obchodov v širokom okolí. A čo čert nechcel, keď už po výmene čerpadla konečne išla voda, upchal sa odpad. Volala som tak až do krajského mesta vzdialeného 30 kilometrov a zisťovala som cenu za vyčistenie odpadovej rúry a odvoz fekálií.

O organizovanom zločine a polícii píšem pravidelne od roku 2005. Za tie roky som sa zúčastnila mnohých pojednávaní na súde. Počula som všeličo čo si obžalovaní písali cez SMS, alebo hovorili do telefónu a aj to, ako niektoré informácie z odposluchov prezentoval prokurátor a ako ich vyhodnotil súd. 

A sú tu aj viaceré škandalózne kauzy odpočúvania. Bola by som hlúpa, ak by so svojimi zdrojmi komunikovala cez mobilný telefón, cez bežné hovory a SMS a preberala tak s nimi nejaké delikátne informácie.

Takto sa šéfovia na protizločineckej jednotke NAKA dozvedeli, že si volám s rodinou, či blízkymi, alebo si kupujem lístok na MHD cez SMS. A zistili aj to, že som volala hovnocuc.

Júlia Piraňa Mikolášiková

Júlia Piraňa Mikolášiková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1 629x

Témy spojené s políciou, prokuratúrou, súdmi a organizovaným zločinom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu