reklama

Šéf komanda Lexovej SIS sa tak skoro pred súd nepostaví

Obvinili ho v prípade podvodov s DPH a z nedovoleného ozbrojovania. Vyšetrovanie skončili pred desiatimi mesiacmi. Na šéfa komanda Lexovej SIS obžalobu ešte nepodali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Prípad je zaujímavý najmä pre informácie, ktoré vyšli na povrch počas vyšetrovania. Ide o falošný pas, lustrácie v policajných databázach, kontakty na polícii, súdoch a Čečencov, ktorý sa vyhrážali svedkom.

Dušan Kemény alias Pastucha čelí obvineniu v prípade podvodov s DPH a tiež obvineniu z nedovoleného ozbrojovania. Keď ho v auguste 2015 zadržali, v jeho aute našli nelegálne zbrane so zbrúsenými číslami. Zaistili aj falošný diplomatický pas a lustrácie z policajných databáz vykonané na bratislavskej expozozitúre protikoprupčnej jednotky Národnej kriminálnej agentúry. Inšpekcia ministerstva vnútra mesiace tají ako vec preverila a na otázky ani urgencie neraguje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kemény je to bývalý príslušník ŠtB a Slovenskej informačnej služby. Za čias Ivana Lexu šéfoval obávanému 52.oddeleniu, ktoré bolo zamerané na kompromitáciu opozičných politikov a novinárov.

O prípade som na blog písala tu, tu, tu.

Vyšetrovateľ protizločineckej jednotky Národnej kriminálnej agentúry ukončil vyšetrovanie ešte vlani v októbri.

„Prokurátorka generálnej prokuratúry aktuálne spracuváva návrh na podanie obžaloby, nakoľko ide o rozsiahly spisový materiál.“ povedala pre môj blog hovorkyňa generálnej prokuratúry Andreja Predajňová.

  • August 2015 – Padalo obvinenie.

  • Október 2017 – Ukončili vyšetrovanie s návrhom na podanie obžaloby.

  • August 2018 – Prokurátorka stále pracuje na obžalobe

O prípade Dušana Keményho som písala ešte pre web Aktuálne.sk v decembri 2015. Po zverejnení článkov pre Aktuálne.sk som však dostala odkazy „prečo sa do témy starám a o čo mi ide." Mojim známym boli doručené anonymné správy, „aby mi dohovorili a prestala som sa starať do vecí, lebo mi už nikto nepomôže....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Články si však už prečítať ndemôžete. Po tom ako News and Media Holding predal web spoločnosti Ringier Axel Springer a ten zlúčil sa s Aktuality.sk, ich jednoducho vymazali. Netýka sa to iba mojich článkov, ale úplne všetkých textov úplne všetkých autorov. z Aktuálne.sk

Pokračovanie o prípade Dušana Keményho si budete môcť prečítať niekedy v ďalšom článku na mojom blogu.

Júlia Piraňa Mikolášiková

Júlia Piraňa Mikolášiková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1 629x

Témy spojené s políciou, prokuratúrou, súdmi a organizovaným zločinom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu